Laddar Evenemang
Detta evenemang har redan ägt rum.
Delta i en dialog med Anna Elgh om erfarenheter av ledarskap och självledarskap – vad behövs just nu där kriser och hållbarhet är viktigt?

Mera ljus i den mörkaste årstiden!

Innan dina möten drar igång onsdagen den 7:e december erbjuder vi en mysig och givande stund, denna gång med Anna Elgh VD på Svenska Retursystem AB, i ett samtal med cirka 20-30 deltagare från många olika organisationer som leds av Emil Hast från Nätverket för Hållbart Näringsliv. Delta själv eller med kollegor!

Anna delger sin syn på ledarskap, avslöjar praktiska tips mm. Idag är Anna VD på Svenska Retursystem och hon har också många andra erfarenheter och insikter från tidigare positioner och företag.

Låt dig inspireras av hur Anna som VD driver ett företag utan ledningsgrupp och traditionella chefer på resan mot en mer självstyrande organisation samt hennes tidigare erfarenheter, t ex:

– Hur fungerar självledarskap och distribuerad makt i större organisationer? dvs inte bara då man är VD/ansvarig för en verksamhet utan för oss alla i var och ens ledarskap

– Varför är denna typ av ledarskap viktig i prövande tider?

– Hur leder man en organisation mot självledarskap, och vilka verktyg finns för det?

Välkommen till en #hållbardigitalstund !

Upplägg;

– Introduktion kl. 8.00; Dagens deltagare, nätverkande, dialog med Zoom-tekniken som stöd för en givande #hållbardigitalstund och fortsatt nätverkande t ex genom att ta kontakter via LinkedIn.

– Anna Elgh och Emil Hast; Dagens tema, Vem är Anna Elgh och hennes ledarerfarenheter? Insikter för självledarskap och personalens engagemang! (Vi börjar ta in frågor, klargörande mm)

– Social hållbarhet och självledarskap i prövande tider; principer för ledarskap, insikter, verktyg och ”konkreta grejer” (rutiner, beteenden mm.);

Frågor via Zoom-chat:en och direkt från deltagare.

Dialog mellan deltagare, Anna och Emil cirka 25 minuter.

– Avrundning/summering c:a 8.50.

– Avslutning kl. 8.55.

– Deltagare som vill kan hänga kvar efter 8.55.

Digitalt event med föredrag och dialog

Vi startar kl. 8 och avslutar huvudprogrammet 8.55 så att du kan fortsätta med andra möten kl. 9. Vi håller det digitala rummet öppet för mer frågor/dialog fram till senast kl. 9.15.

Detta event är digitalt. Utskick av länk sker tisdag eftermiddag 6/12 efter kl. 14.

Varför inte bjuda in en kollega?

Din chef, eller andra ledare?

Han en egen givande och mysig stund, eller sitt flera tillsammans!

Nätverket för Hållbart Näringsliv reserverar sig för ev. ändringar.

Agenda 2030

Detta event bidrar de globala hållbarhetsmålen.

Övrig information

Sista anmälningsdag: Onsdag 6e december kl. 12.

Deltagare: Evenemanget är GRATIS för medlemmar Nätverket för Hållbart Näringsliv.

Kostnad: Evenemanget kostar 495 kr + moms för icke-medlemmar Nätverket för Hållbart Näringsliv, och gäller en person. Du som anmäler dig anger faktureringsadress mm när du anmäler dig, och anmäler dig via ”ICKE-MEDLEM”.

Bli medlem i Nätverket för Hållbart Näringsliv – Läs mer här!

Avbokning: Anmälan för icke-medlemmar är bindande.

Kontakt: Har du frågor om evenemanget är du välkommen att mejla till info@nmc.a.se.

Nätverkt för Hållbart Näringsliv Arkiv

Efter eventet kommer vi att lägga upp allt material, talarpresentationer, relevanta länkar och eventuell webbinspelning i Nätverket för Hållbart Näringsliv Arkiv. Där hittar du även material från tidigare event och seminarier. Observera att Nätverket för Hållbart Näringsliv Arkiv endast är tillgängligt för medlemmar och att du därför måste logga in för att komma åt materialet.